Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Varför har ni inte fler skivstångspass?

Att lägga träningsschemat är ett stort pussel. Det som framförallt styr utbudet är tillgången av funktionärer, som arbetar ideellt på sin fritid. De tider vi kan erbjuda pass är helt beroende av när funktionärerna kan.

För närvarande har vi ca 15 pass per vecka fördelade på fyra lokaler. Som det ser ut nu, kan tyvärr ingen av våra skivstångsledare ta på sig att leda fler pass.

Om tiderna inte passar dig, varför inte prova en annan typ av träning? Till exempel Power hour, Cirkelfys eller HIT. Omväxling förnöjer!
Friskis&Svettis Uppsala Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • "om tiderna inte passar dig, varför inte prova en annan typ av träning"
    konstigt svar, om man gillar just denna typ av träning.

    Torsdagar och fredagar finns det bara ett pass per dag av alla fyra anläggningar och det är på Ultuna och det brukar bli fullbokat om man inte bokar samma dag det kommer ut (5 dagar innan) då står man som 13 reserv.....
    Väldigt många Gym instruktion pass varje dag på samma anläggningar, kanske kolla om de skulle tänka sig att ha ett skivstångspass/skivstångsintervallpass istället?!
    Lena Andersson
  • Hej Lena!
    Återigen, hela träningsschemat bygger på utbudet av funktionärer. Alla som leder träning inom Friskis&Svettis måste vara utbildade och licensierade inom den träningsform som de leder. Gyminstruktörerna är inte utbildade till Skivstångsledare.
    Kanske är du själv intresserad av ett ideellt ledaruppdrag? Nästa uttagning sker i november.
    Ingrid Verksamhetschef
  • Har ni tänkt att bytta skivstänger dem rätt så tunga att ha på axeln, finns nya som belastar inte axlarna. Älskar skivstångspassen men varje gång efter passen får jag ont i axlarna gpa stänger för dem är rätt tunga .
    delal
  • Hej,
    vi bytte ut de gamla stängerna, som var lite lättare, för att de inte höll måttet utan blev böjda och skeva. Våra nya stänger väger något mer men i slutändan är det ändå vikterna som du lägger på som avgör hur tung stången blir.
    Anders Gymansvarig

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan bli synligt för alla.
Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy