Ett förtroendefullt bemötande?

Jag är pensionär sen 21/2 år och har sen dess haft årskort på F&S. Min väninna (som har haft årskort mkt längre än så) och jag har bl a gått på Gunillas pass på Fyrishov kl 11 på (först tisdagar) numera onsdagar. Om vi inte varit sjuka eller bortresta har vi varit där varje vecka. Igår kom inte min väninna. I efterhand fick jag veta att hon varit på plats - ombytt och klar. Men när hon skulle logga in hade hennes årskort gått ut. Eftersom hon inte hade pengar med sig frågade hon om hon kunde gå på passet ändå och betala när hon kom hem. Men det gick absolut inte! Hon fick vända i dörren och gå hem. Hon kände sig mycket kränkt och funderar på att inte förnya sitt årskort eller medlemskap utan söka sig till någon annan typ av träning.
Jag undrar nu varför F&S inte kunde bemött henne med förtroende? Att ni inte vill ha "gratisåkare" förstår jag. Men en pensionär som missat att kortet gått ut tillhör väl knappast den kategorin. Hon erbjöd ju sig att betala samma dag när hon kom hem. Vad vann ni på att neka henne? Och vad förlorar ni? Och hur ofta händer detta. Pensionärer blir ju rätt glömska med tiden,

Kommentarer

  • Hej Bibbi!
    Tack för att du hör av dig och återkopplar om vårt bemötande.
    Vi brukar alltid vara tillmötesgående om man som medlem exempelvis glömt sitt träningskort eller har missat att kortet gått ut nu i dagarna och glömt telefon eller betalkort hemma. Jag ska ge feedback till berörda personer som arbetade igår och säkerställa att vi alltid i första hand ska vara sjyssta vid liknande händelser.
    Är man inte medlem så måste man såklart betala för sitt träningspass hos oss.

    Varma hälsningar Helena
    Helena Verksamhetschef

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.