Avbokning av bokade pass

Hej!
Jag är medlem och trogen tränare hos er sedan många år tillbaka och är så nöjd med Friskis & Svettis.
Under senaste två år är min arbetsplats i Stockholm och jag har blivit en pendlare mellan Stockholm / Uppsala.
Oftast fungerar tågen som de ska men inte alltid, som alla vet.
Senast i tisdags då det var en tragisk olycka söder om Uppsala vilket medförde att all tågtrafik stannade ca 17:30 jag hade ändå tur och kunde få kliva av tåget i Knivsta men det medförde att vi var många vilsna resenärer i Knivsta som skulle försöka ta oss till Uppsala. Jag insåg raskt att jag inte skulle hinna till mitt bokade pass Skivstång 19:00 på Väderkvarn. Jag ringde för att meddela det och boka av passet (har gjort det förr då det strulat med tåg och det har gått bra) men denna gång fick jag svaret att det inte gick att göra via telefon, på grund av GDPR.
Jag fick rådet att ta mitt ärende vid nästa besök vilket blev i torsdags.
Jag fick även ett mail om att jag fått en anmärkning pga missat pass.
Vid besöket på torsdagen fick jag dock höra att jag inte hade en anmärkning trots att jag fått mail om det ... förstår inte riktigt hur det gick till.
Jag fick dock inget råd hur jag kan göra i fortsättningen vid eventuella störningar i tågtrafiken då jag bokat mig för ett pass och inte hinner avboka 2 h innan.
Jag kan omöjligen inte vara ensam om mitt problem måste vara många pendlare som tränar hos er.
Personalen i receptionen kommenterade att passet jag bokat var ett mycket populärt pass som alltid är fullbokat och att jag kanske hellre skulle boka mindre populära pass som inte blir fullbokade .... det tipset tar jag inte på alvar, så dumt!!!

Tacksam för råd hur jag kan kommunicera med er i fortsättningen vid eventuella störningar i tågtrafiken när jag behöver avboka ett pass efter 2 h innan passet
och pga anledning jag inte rår över.

Maud Uddfelet Levin


Maud Uddfeldt Levin Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Maud!
    Vi ser kontinuerligt över våra bokningsregler.
    För att bokningen ska kunna flyta på så smidigt som möjligt och ge så många som möjligt chans att få plats på fullbokade/populära pass så har vi våra bokningsregler som gäller för alla våra 35 000 medlemmar.
    Ibland så är det såklart svårt att planera sin vardag då man drabbas av tågstrul m.m
    Vi har ändock av flera anledningar valt att hålla kvar i att man inte kan ringa och avboka sin plats via receptionen.
    Att du inte fick anmärkning denna gång har att göra med att vi tog bort alla varningar under januari då många av våra jympande medlemmar ännu inte kommit in i bokningsrutiner.
    Så framöver gäller tills vidare de bokningsregler som vi har. Du får gärna komma med synpunkter på förbättringar.
    P.S Jag tror att personalen ville uppmuntra dig till att testa andra olika typer av pass:-)

    Varma hälsningar Helena

    Helena Verksamhetschef

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.